آیا می دانید منبع کویل دار (منبع کویلی) چیست؟

در این مقاله می خواهیم سیستم منبع کویل دار یا همان منبع کویلی را به طور دقیق به شما عزیزان و همراهان همیشگی معرفی نماییم. لطفا تا پایان این مقاله ما با همراه باشید.

منبع کویل دار (منبع کویلی)

منبع کویل دار که به منبع کویلی نیز می گویند، یک راه کارآمد و مقرون به صرفه برای تولید فوری آب گرم می باشد، همچنین منبع کویل دار (منبع کویلی) یک مولد آب گرم از نوع بسته بندی شده، بی صدا و فوری است.

گروه تولیدی و صنعتی ناب زیست طیف وسیعی از منایع کویل دار را ارائه می دهد که با اجرای آخرین فناوری های روز دنیا مهندسی شده اند.

گزینه های زیادی برای تولید آب گرم وجود دارد، اما اگر به مقدار زیادی آب گرم نیاز دارید، پیشنهاد می کینم حتما یکی از انواع منابع کویل دار را که با سیستم های تولید آب گرم شما مناسب است، تهیه و خریداری نمایید.

منابع کویل دار می توانند هر زمان که بخواهید، آب سرد را به صورت فوری به آب گرم تبدیل کنند.

طیف گسترده ای از منابع کویل دار در طرح های استاندارد برای کاربرد های مختلف در دسترس هستند. منابع کویل دار شرکت ناب زیست قابل اعتماد هستند و از نظر عملکرد بسیار متمایز هستند.

عملکرد منبع کویل دار

عملکرد منابع کویل دار بسیار ساده می باشد.  به گونه ای که سیال گرم کننده داخل بویلر بخار یا آب گرم شده باشد وارد  لوله های کویل می شود و همان گونه که معلوم است گرمای سیال در اطراف کویل درون منبع جریان دارد توجه به رفت و برگشتی سیال آب گرم بیرونی آن نیز افزایش پیدا می‌ کند پس از رسیدن به حد مطلوب دما به سمت ساختمان و یا مصرف می شود. بهترین وضعیت منبع کویل دار می باشد که آب مصرف شده درون سیستم چرخشی طی یک مسیر برگشتی قسمت منبع کویل دار برگشت داده می شود و این عمل باعث کاهش مصرف انرژی مورد نیاز و همچنین افزایش بازدهی سیستم می شود.

دسته بندی منابع کویل دار

تمامی منابع کویل دار به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند؛ منبع کویل دار ایستاده یا منبع کویل دار عمودی و یا منبع کویل دار افقی یا منبع کویل دار خوابیده.

در بیشتر موتور خانه ها به صورت صنعتی از نوع منبع کویل دار ایستاده یا منبع کویل دار عمودی که حجم بالای آب مورد نیاز مصرفی است، استفاده و بهره برداری می شود و همچنین مکان هایی که محدودیت فضا دارند عمدتاً از منبع کویل دار ایستاده یا منبع کویل دار عمودی استفاده می کنند ولی در مکان هایی که از نظر ارتفاع دچار محدودیت می باشند از نوع منبع کویل دار افقی یا منبع کویل دار خوابیده استفاده می کنند.

منبع کویل دار عمودی (منبع کویل دار ایستاده)

منابع کویل دار عمودی یا ایستاده با توجه به این که در زمان نصب و راه اندازی به فضای کم تری نیاز دارد در موتورخانه بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرند. شرکت ناب زیست این مخازن را با توجه به ظرفیت آب مورد نیاز ورق گالوانیزه گرم و همچنین لوله های مسی و ضخامت 0.7 الی 0.9 در سایز قطر لوله 3.4  بنا به نوع ورودی سیال و درخواست مشتری طراحی و تولید می کند. لازم به یادآوری می باشد که جهت هر واحد مسکونی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ لیتر حجم برای مخزن در نظر گرفته می شود. تمامی مخازن کویل دار ساخت شرکت ناب زیست بالای ظرفیت 2000 لیتر دارای یک دریچه بازدید داخل منبع طراحی و ساخته می شود.

منبع کویل دار افقی (منبع کویل دار خوابیده)

عمده استفاده منابع کویل دار افقی یا خوابیده در مکان هایی می باشد که دارای مساحت کم تری می باشد. در این گونه مواقع می توان از منبع کویل دار افقی یا منبع کویل دار خوابیده استفاده کرد. کم بودن فضا را می توان به وسیله ساپورت منبع کویل دار را در ارتفاع اجرا کرد و تمامی محاسبات طراحی این نوع منابع کویل دار نیز دقیقا همانند منابع کویل دار عمودی می باشد.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده منبع کویل دار

تمامی منابع کویل دار از بخش بدنه و یا عدسی محدب در دو سر مخازن بو شن های ورودی و خروجی که عمدتا ورق مخزن از نوع گالوانیزه گرم طراحی و ساخته می شوند و بنا به نوع طراحی و حجم مخزن ضخامت ورق از 4 الی 10 میلی متر در نظر گرفته می شود. منابع کویل دار بنا به درخواست مشتری دارای تجهیزات جانبی همچون شیر اطمینان شیر تخلیه اتصالات مورد نیاز رفت و برگشت آب گرم می باشد. تهیه شیر های فلکه کشویی پمپ های سیرکولاتور، آکوستات، ترمومتر به عهده خریدار می باشد.

کاربرد منابع کویل دار

یکی از رایج ترین و بهینه ترین روش ها برای تولید آب گرم بهداشتی مورد استفاده در امکانی که نیاز به آب گرم مصرفی دارند، استفاده از منبع کویل دار می باشد. عمدتاً این گونه مخازن جهت گرم کردن هر نوع سیال مورد استفاده و بهره برداری واقع می گیرند و به عنوان مثال جهت گرم کردن آب استخر از نوع پوسته و لوله استفاده می شود. جهت گرم کردن آب ساختمان موتورخانه از پکیج منبع کویل دار استفاده می ‌شود. همان گونه که منابع کویل دار جهت مصارف صنعتی نیز می باشد که این مخازن در ابعاد بزرگ تر و ساختار متفاوت تر در صنایع فولاد، نفت و گاز از کاربرد بالایی برخوردار می باشد.

برای گرم کردن کویل در صنایع بزرگ از آب و یا بخار که توسط دیگ داخل یک کویل حرارتی که معمولا چند لوله رفت و برگشت از جنس مس تشکیل شده است، گردش می کند و پس از تبادل حرارتی از یک سوی باعث گرم شدن لوله به طرف بیرونی و باعث گرم شدن آب سرد ورودی به مخزن می شود. در این جا لازم به یاد آوری می باشد که در زمانی که جهت گرم کردن کویل از بخار استفاده شود لوله کویل در مقایسه با نوع آب گرم  متفاوت می باشد می توان آن را از لوله های مسی و یا استیل به ضخامت 0.9 استفاده کرد ولی در زمانی که سیال ورودی به لوله آب گرم باشد اقامت لوله را 0.7 در گرفته می شود.

تمامی این مخازن را می توان در هر ظرفیتی طراحی و اجرا کرد. یک ساختمان پنج طبقه با میانگین جمعیت هر طبقه ۴ نفر می توان منبع کویل دار ۱۵۰۰ لیتری در نظر گرفت ولی برای منابع کویل دار بزرگ با ظرفیت تا  30 هزار لیتر قابل اجرا می باشد.

سیستم استفاده بهینه از منبع کویل دار

با توجه به این که اکثر آب ها دارای سختی بالا می باشند با توجه به مشکلات فراوان سختی بالا درون منابع کویل دار استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی آب سبب می شود که لوله های مسی بدون تشکیل هر گونه یون کلسیم و منیزیم شده و از تشکیل رسوب  آهک جلوگیری شود و باعث می شود که از تخریب لوله های مسی و گرفتگی آن ها جلوگیری شود با توجه به این که در آب ورودی از دستگاه سختی گیر استفاده می شود استفاده از اسید و یا اسید شویی مخزن  طولانی تر شود.

قیمت منبع کویل دار

قیمت منبع کویل دار متاسفانه با توجه به عدم وجود کنترل کافی توسط اداره استاندارد عکس های مربوطه روی کارگاه ها و کارخانجات ساخت این گونه منابع از نظر قیمتی در ساخت آن سوء استفاده فراوان می شود در بعضی مواقع با توجه به در نظر گرفتن حجم کم تری که و همچنین کاهش ضخامت ورق مورد استفاده از نظر قیمتی بسیار متفاوت می باشد.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد منبع کویل دار و محل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی به دست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص منبع کویل دار و نحوه تولید آن و همچنین استعلام قیمت منبع کویل دار به سایت ناب زیست مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02188721092 09124265750 02188722027